ΕΛΕΓΧΟΣ ΡΗΓΜΑΤΩΝ
Τα κύρια προβλήματα που εντοπίζουμε στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι:
1. Η αύξηση της πίεσης στο κύκλωμα ψύξης
2. Η είσοδος λαδιού στο κύκλωμα ψύξης
3. Η είσοδος ψυκτικού υγρού στην ελαιολεκάνη (αλλάζει το χρώμα του λαδιού)
Επακόλουθο αυτών είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα και η αποσυναρμολόγηση του. Το ερώτημα που προκύπτει άμεσα είναι αν κάποιο από τα μηχανικά μέρη έχει υποστεί απλή παραμόρφωση ή ρήγμα. Εδώ ερχόμαστε εμείς για να απαντήσουμε ελέγχοντας την κυλινδροκεφαλή ή τον κύλινδρο (block) εντοπίζοντας τα ρήγματα, τα οποία πολλές φορές είναι ορατά αλλά δεν γνωρίζουμε αν φτάνουν μέχρι το ψυκτικό υγρό.
Τα ρήγματα ανάλογα με το μέγεθος τους χωρίζονται σε: ρήγματα κλίμακας χιλιοστών mm, μικρών μm, νανο nm.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούμε για να ελέγξουμε τις κυλινδροκεφαλές είναι οι εξής:
1) ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΣ ΑΕΡΑΣ (ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΡΗΓΜΑΤΑ)
Διοχετεύουμε πεπιεσμένο αέρα 10 bar εσωτερικά της κυλινδροκεφαλής και βλέπουμε ή ακούμε τη διαρροή.
2) ΨΥΚΤΙΚΟ ΥΓΡΟ ΚΑΙ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΣ ΑΕΡΑΣ(ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΡΗΓΜΑΤΑ)
Γεμίζουμε με κρύο ή ζεστό ψυκτικό υγρό την κυλινδροκεφαλή και πιέζουμε το υγρό στα 10 bar χρησιμοποιώντας πεπιεσμένο αέρα και βλέπουμε έτσι τη διαρροή.
3) ΖΕΣΤΟ ΨΥΚΤΙΚΟ ΥΓΡΟ ΚΑΙ ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ ΠΙΕΣΗ
Αυτός είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να ανιχνεύσουμε μικρά και nano ρήγματα. Η διαδικασία γίνεται ως εξής: ζεσταίνουμε το ψυκτικό υγρό σε θερμοκρασία 90°C και το κυκλοφορούμε στην κυλινδροκεφαλή έως ότου το μέταλλο της κυλινδροκεφαλής φτάσει στη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού, έπειτα ασκούμε υδραυλική πίεση έως 10 bar, συνήθως από 4 bar έως 6 bar έχουμε ανιχνεύσει τη διαρροή.